dinsdag 13 oktober 2009

Answer time

I have a cold right now, and I'm not feeling very well so no school for me today.
But that gives me enough time to answer your questions. Oh yeah, since there was only one question in English and I think most followers of my blog are dutch, I'll answer the questions in Dutch (except for that english one haha)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat vind je van Rinus? http://www.youtube.com/watch?v=QLoQJVajLXI
hahaha. Dit doet me erg denken aan mijn concierge, die heeft ook zo'n hitje gemaakt =') Het vervelende aan deze liedjes is dat je ze niet uit je hoofd krijgt xD Ik vind het vrij hilarisch hahah. But hey he has some epic dancing skills there.

Waar heb jij dat immens goede photoshoppen geleerd?
Haha dankje :) Nou, lang geleden, ik gok in groep 8, kreeg ik Photoshop op mijn computer. Ik was toen al een jaartje bezig met sites maken. Mijn layouts jatte ik van internet, en bewerkte ze daarna een beetje met paint hahah. Toen ik Photoshop kreeg leerde ik blenden, echte layouts, collages en avaters maken. Dit kwam voornamelijk door het forum waar ik destijds bij zat; blendworld. Hier heb ik eigenlijk alles geleerd :) Verder heb ik gewoon véel gephotoshopt en heb ik veel tutorials gelezen op het internet. Ik ben het blenden en collages maken helaas een beetje verleerd doordat ik nu vooral nog foto's bewerkt. Ohja ik maak ook de posters voor onze schoolfeesten, en af en toe ontwerp ik een t-shirt voor iemand die jarig is :)

Wat voor soort camera gebruik je?
Ik heb een Canon EOS 450D met een 18-55mm lens en een 50mm f/1.8 II lens. Ik gebruik vooral mijn 18-55 lens, doordat die eigenlijk voor van alles geschikt is. Mijn 50 mm lens gebruik ik vooral voor portretfoto's en close-up foto's van voorwerpen.


Wat zijn je 3 favo winkels?
H&M, Topshop en hmm.. de Zara denk ik. Ik kom eigenlijk niet vaak bij de Zara, maar ALS ik er kom hebben ze meestal prachtige dingen. H&M is gewoon een winkel waar ik me thuis voel haha. En de Topshop, ja, kijk op hun site en je wordt toch spontaan verliefd?

Hoe ben je begonnen met bloggen?
Ik ben ongeveer 1,5 jaar geleden begonnen met bloggen. Ik volgde toen al veel fashionblogs en het leek me leuk om mijn eigen blog te starten. Eerst kwam er echt NIEMAND, ik had echt geen bezoekers haha. Toen ik m'n blog een jaar had begon het eindelijk een beetje op te komen, en nu heb ik vaak meer dan 100 unieke bezoekers per dag, geweldig dus :)

Droeg je eerst al zulke kleren zoals je nu doet?
Nee haha. In de eerste en tweede klas zag ik er precies zo uit als iedereen. Vanaf de derde ben ik m'n eigen stijl gaan ontwikkelen. Zo zag ik er toen uit haha:

Januari 2008


Nogal basic he? Ik weet niet precies hoe ik van die stijl tot de stijl die ik nu heb ben gekomen, ik denk dat het te maken heeft met ouder worden en andere dingen leuk vinden enzo :)

Where do you get all your inspirations from?
Hmm I don't know. I love lookbook.nu and other fashionblogs, but it's not like I print those images and look at them every morning when I pick out my outfit. I think those photographs inspire me indirect :)

Heb je een baantje?
Ja! Ik werk sinds begin zomer bij een boekhandeltje in het winkelcentrum. We verkopen niet alleen boeken, maar ook tijdschriften, kranten, wenskaarten, sigaretten en kantoorartikelen. Soms is het er erg rustig, maar dan vermaak ik me achter de computer of met een tijdschrift uit de winkel :)

Hoe lang ben je al 'bezig met mode'? dus hoe lang interesseer je je er al voor?
Zoals ik hierboven al zei was ik in de 1e en 2e echt níet bezig met mode. Misschien droeg ik toen zelfs nog wel een fleecetrui naar school hahah. Nee grapje zo erg was het niet hoor xD Vanaf de 3e klas ging ik meer modetijdschriften lezen, fashionblogs volgen en vanaf toen ben ik er mee bezig geweest.

Hoe heette jouw site op Imonline?
Ik ben begonnen met -Majo_kiss- (haha ja breezer naam, ik weet het). Toen ik die zat was kwam ik de naam Glambition tegen in een boek, en ik vond dat direct een perfecte naam voor mijn site.
Ik wou deze blog eerst ook glambition noemen, maarrrr die naam was al bezet, dus toen werd het na lang nadenken la mode-rétro. Er is nog wel een kans dat ik mijn blog koppel aan www.glambition.nl, omdat ik die domeinnaam bezit :)

En nog even een antwoord op een ander vraagje;
In de post van donderdag 1 oktober 2009 staat dat geweldige jasje van de H&M. Ik wil hem (ondanks dat iedereen hem al heeft) ook bestellen, ik kan m alleen niet vinden op de site! Waar stond ie? X Nicolien
Ik vond hem toevallig 's ochtends op de site! ik dacht: YESSS, en heb 'm toen direct besteld. Hij is verder uitverkocht, dus je moet geluk hebben 's ochtends als het bijgevuld wordt!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
So here are all the anwers, if you're not dutch and you want to read this too: I'm sorry! but you can use a translate machine to translate everything :)

xoxo

7 opmerkingen:

Judith zei

Wat grappig dat je nog foto's hebt van vroeger. Het is idd wel een beetje zo in de stijl van 'de-hele-wereld-loopt-er-mee-rond', maar ik zie anders toch wel wat dingetjes die zich vormen naar jou stijl.
(wauw, wat mooi uitgelegd :P)

Beterschap!

Stéphanie zei

Grappig, die foto's van 'vroeger'. Ik heb van mezelf ook ouftitfoto;s van twee jaar ofzo op de computer staan, op volgorde van datum. Dus dan zie je echt die ontwikkeling in mijn stijl. Erg leuk!

Suzanne zei

leuk leuk leuk! wat ben je pro met fotografie zeg :)
xx

Sarah zei

Leuk om te lezen! En grappig om oude outfits te zien, als ik die van mezelf zie denk ik af en toe ook echt 'hmmm'.. en dan vooral de fase waarin ik probeerde me bijzonder te kleden maar het niet zo goed lukte haha! Maak er ooit ook wel eens een post over.

Mirthe zei

Hahaha, Rinus is inderdaad de bom:)
Laat dat hitje van je concierge eens zien! Nu ben ik benieuwd;)

Clau! zei

Well at least I understood 1 question ;) lol

Saludos!

Raez zei

ah! was looking forward to your answers:) i even translated the dutch ^_^ dont you just love having a job though, more money to speand, haha!

xx raez